Artėjant Kalėdoms dauguma įmonių planuoja, kokias dovanas pirks įmonės klientams ar į kokius renginius pakvies savo partnerius. Tačiau mažai kuris vadovas žino, kiek realiai tokios dovanos kainuoja įmonei, žinant, kad dažnais atvejais tokios išlaidos yra papildomai apmokestinamos.

Dovanos klientams ir partneriams

Jeigu perkate reprezentacines dovanas savo verslo partneriui ar klientui ir dovanos vertė viršija 75 Eurus, šios dovanos pirkimo PVM nebus atskaitomas ir įmonė jo susigrąžinti negalės. O jei dovanos vertė viršys 100 Eurų, tokia dovana dar bus apmokestinama ir GPM.

Reprezentacinės dovanos yra daiktai, reprezentuojantys įmonę ar šalį (pvz. suvenyrai su įmonės simbolika, knyga apie Lietuvą ir pan.), taip pat smulkios verslo dovanos (kanceliarinės prekės, užrašinės, gėlių puokštės ir pan.).

Reprezentacinėmis dovanomis negali būti:

  • butai,

  • automobiliai,

  • buitinė technika,

  • kompiuterinė technika,

  • laisvalaikio ir sporto inventorius,

  • alkoholiniai gėrimai,

  • baldai,

  • drabužiai ir avalynė

  • ir kitos prekės, kurios paprastai nėra laikomos suvenyrais.

Jei įteikta dovana neatitiks reprezentacinės dovanos apibrėžimo, teks nuo jos vertės sumokėti pelno mokestį.

Reprezentacinės dovanos, kurios tinkamos dovanoti švenčių proga klientams gali būti: atvirukai, kalendoriai, puodeliai, kavinukai, saldainiai, kava, arbata ir panašiai. Tačiau visos šios dovanos turi reprezentuoti įmonę ir ant jų turėtų būti bent jau įmonės logotipas.  

Reprezentacinis renginys klientams ir partneriams

Nuo 2018 metų pasikeitus reprezentacinių sąnaudų pripažinimo taisyklėms, įmonės turi mažiau galimybių išlaidauti rengiant reprezentacinius renginius ir perkant reprezentacines dovanas.

Pagal naujas nuostatas, įmonė kaip leidžiamus atskaitymus gali pripažinti tik 50 proc. reprezentacinių sąnaudų (iki 2018 metų buvo – 75 proc.), o PVM atskaita galima taip pat tik nuo 50 proc. reprezentacinių sąnaudų. Įvestas ir dar vienas apribojimas – reprezentacinės sąnaudos negali viršyti 2 proc. visų įmonės metinių pajamų.

Reprezentaciniai renginiai yra skirti užmegzti ar pagerinti verslo ryšius – esamus ar potencialius klientus supažindinti su įmonės veikla, produktais ar paslaugomis, derėtis dėl sutarčių ir pan. Tokie renginiai yra tiesiogiai susiję su verslo partnerių atstovų atliekamomis darbo funkcijomis, o šiuo tikslu patirtos kelionės, nakvynės ir maitinimo išlaidos nėra apmokestinamos GPM, jos laikomos reprezentacinėmis sąnaudomis.

Jei švenčių proga norite pakviesti verslo partnerius į reprezentacinį renginį, būtina pagrįsti tokio renginio reprezentacinį pobūdį, pademonstruoti, kad susitikimo su verslo partneriais vienintelis ar pagrindinis tikslas nėra pramogos ir linksmybės.

Tokiu atveju reiktų turėti renginio programą, kuri galėtų patvirtinti, kad buvo organizuojami įmonės veiklos, prekių, galimybių plėtoti naujus ir esamus verslo ryšius pristatymas, pranešimų skaidrės, stendai ir pan. Susitikimų metu pasirašytos sutartys ar ketinimų susitarimai galėtų būti įrodymai, patvirtinantys pagrindinį renginio tikslą - reprezentaciją.

Taigi organizuojant reprezentacinį renginį labai svarbu tinkamai paruošti reprezentacinių sąnaudų nurašymo aktą ir turėti įrodymus, jog renginyje dalyvavo ne tik įmonės darbuotojai. Tam tikslui tiktų renginyje dalyvavusių įmonių sąrašas.

 

Dovanų kuponai klientams ir partneriams

Kuponai įteikti klientams ar partneriams, kurių vertė iki 100 Eur, apmokestinti nebus. Tačiau kuponai, už kuriuos galima įsigyti anksčiau minėtų ne reprezentacinių daiktų, negalės būti pripažinti kaip reprezentacinė dovana ir nuo jo vertės teks sumokėti pelno mokestį.

Pirkinius planuokite atsakingai

VMI įdiegus naują sąskaitų registrų sistemą i.SAF ir įmonėms pradėjus teikti detalius gaunamų ir išrašomų sąskaitų duomenis, mokesčių administratorius gaus išsamią informaciją apie įmonių pirktas paslaugas ar prekes. Pavyzdžiui, jei įmonė pirko daug bilietų į renginius ar įsigijo daug dovanų kuponų, mokesčių inspektoriams gali kilti klausimas, kaip šie pirkiniai buvo panaudoti įmonės veikloje. Tokiu atveju padidėja mokestinio patikrinimo rizika, kurio metu išsiaiškinus šių sandorių detales, gali būti priskaičiuoti papildomi mokesčiai ir baudos.

Taigi planuodami šventinius pirkinius ir renginius, įvertinkite, kokie papildomi mokesčiai turi būti priskaičiuoti ir tinkamai pagrįskite šias išlaidas. Jei nesate tikri, kaip šios išlaidos bus apskaitytos, prieš pirkdami pasitarkite su savo buhalteriu ar mokesčių specialistu.

Perkate dovanas savo darbuotojams ar organizuojate įmonės Kalėdų vakarėlį? Daugiau apie tokias išlaidas ir jų apmokestinimą straipsnyje Dovanos ir renginiai darbuotojams.